CV

In plaats van mijn verwijderde LinkeIn:

CURRICULUM VITAE
Personalia
• Naam: GPJ Prinsen
• Roepnaam:  Hank
• Titel:  ing.
• Geslacht:  Man
• Geboren:  7 oktober 1966 te Giethoorn
• Burgerlijke staat:  Gehuwd, vader van zoon en dochter
• Nationaliteit: Nederlands
• Adres Weth. Vosstraat 65, 7946 AR Wanneperveen
• Telefoon:  06-20580692
• Website: www.hankprinsen.nl
• E-mail:  contact @ dit domein (tegen spambots)
• Fotografie www.flickr.com/nlhank (meerdere sets)

Samenvattend: Ambitieus, allround, ervaren, analytisch en praktisch. Ik lever de meeste waarde en ervaar zelf de meeste voldoening als ik complexe situaties kan analyseren, verbindingen kan leggen en goede oplossingen kan adviseren. Omdat ik bovengemiddeld snel denk en een brede scope heb, krijg ik graag wat ruimte in een omgeving die mij door verdieping en verbreding blijft uitdagen. Juist dan kan ik meer brengen dan gevraagd wordt. Dat kan in communicatie- of meer inhoudelijke beleids- of organisatieadviesfuncties, waarbij strategische ontwikkeling een belangrijk element is. Ervaring met advisering in verschillende profit en non profit organisaties, vaak in politiek-bestuurlijke omgeving. Beleidsontwikkeling en advisering over organisatieontwikkeling en communicatiebeleid. Projectadvisering en (regie op) de uitvoering. Interne, externe en verandercommunicatie. Positionering, stakeholders-/reputatiemanagement, perswoordvoering, arbeidsmarktcommunicatie, crisiscommunicatie, social media, organisatie en coördinatie, budgetverantwoordelijkheid, aansturen en coachen medewerkers en externe bureaus, websiteontwikkeling en -beheer, (eind)redactie, fotografie.

Werkervaring

2019-2020: Ik heb in deze periode op eigen initiatief en kosten een jaar lang het Insight coachingtraject “de valkuilen van hoogbegaafdheid” gevolgd en ben daarna extra kritisch naar loopbaankansen gaan kijken. Na het overlijden van mijn vader help ik mijn moeder om zijn bedrijf af te ronden.

1 september – 1 november 2018: Bestuursadviseur communicatie gemeente Emmen (32 u)
Tijdelijke communicatieadviseur in de portefeuille van een wethouder. Een rol die ik zelf als te beperkt heb ervaren en waarin ik niet werd uitgedaagd op mijn kwaliteiten.

14 augustus 2017 – 1 januari 2018 Sr. Communicatieadviseur gemeente Tynaarlo (32 uur) Ondersteuning van de afdeling met de focus op interne communicatie en organisatieontwikkeling. Daarbij ook aandacht voor de ontwikkeling van corporate communicatie gekoppeld aan missie, visie en organisatie, en voor de ontwikkeling en positie van het team binnen de organisatie. Inmiddels is men in lijn met mijn advies gaan werken.

2015 – 1 maart 2017 Sr. communicatieadviseur bij UMCG Ambulancezorg (32 uur)
In een organisatie met een groot maatschappelijk raakvlak gaf ik vorm aan deze nieuwe, tijdelijke functie. Zo ontwikkelde ik de corporate communicatiestrategie en de uitwerking daarvan voor o.a. social mediabeleid, persbeleid, interne communicatie en succesvolle arbeidsmarktcommunicatie.

2008 – heden Zelfstandig communicatieadviseur
Beschikbaar als interim professional voor strategische adviesopdrachten en project-begeleiding. Opdrachten tot dusver waren o.a.:
• Icare: Meerdere opdrachten. Gedurende een jaar interim senior adviseur marketing en communicatie in een grote thuiszorgorganisatie (32 uur). Ombuiging naar strategische inzet van communicatie. Adviseren van directie over communicatie bij organisatieontwikkeling. Later project huisstijlverandering GGZ-verzorgingshuizen.
• G-tec: ontwikkelen communicatiebeleid van positionering tot en met het opstellen van een jaarplan en ontwikkelen van communicatiemiddelen voor een internationaal geofysisch ingenieursbureau. Vanuit identiteitsworkshops tot een gedragen positioneringsdocument als basis voor communicatie.
• Gemeente Deventer (32 uur): Gedurende 1 jaar interim sr. adviseur communicatie met als deelopdracht communicatie positie te geven en te verbinden aan organisatiebeleid. Crisiscommunicatie. Advisering bestuur en organisatie in zwaardere projecten, waaronder stedelijke vernieuwing. Organiseren van de bestuurlijke communicatie.
• ASE aluminium en staalindustrie: communicatieadvies en uitvoering voor een grotere onderneming in verkoop, ontwerp en productie van aluminium gevelelementen. Dit alles vanuit positionering.
• Palliatief Zorgnetwerk Drenthe: opstellen strategisch communicatieplan en uitvoering voor een netwerk dat mensen in terminale levensfase opvangt.
• Cadomotus: sportfotografie voor een topmerk in de skeeler- en schaatssport.
• Rijkswaterstaat (32 uur): Projectadvisering, advisering rond organisatieontwikkeling, diverse ruimtelijke/infrastructurele projecten, woordvoering en diverse andere werkzaamheden m.b.t. interne, externe en corporate communicatie. Totaal ca. 2,5 jaar in Lelystad en Leeuwarden.
• DUO (32 uur) : het opleveren van een communicatieplan rond de intensivering van toezicht en handhaving op het verstrekken van Studiefinanciering. In totaal ca. half jaar.
• Enkele bedrijven waarvoor ik websites heb ontwikkeld.

2006 – 2008 Interim sr. communicatieadviseur bij Rijkswaterstaat (32 uur)
Bij de regionale diensten in Lelystad en Leeuwarden adviserend aan projectleiders, directie en vanuit de dienst ook aan landelijke afdelingen. Opzetten van communicatiestrategieën voor projecten en de regionale implementatie van corporate communicatiedoelstellingen. Perswoordvoering en de regie hierop. Bijgedragen aan de vormgeving van de communicatieafdelingen en regionaal communicatiebeleid na een ingrijpende reorganisatie. Deelname aan landelijke taakgroepen. Als opdrachtgever tevens kwaliteitsbewaker richting communicatieadviseurs van de Corporate Dienst van Rijkswaterstaat.

2001 – 2006 Sr. communicatieadviseur bij Electrabel Nederland (32 uur)
Bij deze internationale beursgenoteerde onderneming op het raakvlak van politiek, markt en maatschappij strategisch adviserend aan directie, projectmanagers en locatiemanagers (van centrales). Verantwoordelijk voor (de regie op) de uitvoering van corporate communicatie. Aansturing van externe bureaus en enkele communicatiemedewerkers. Beleidsontwikkeling, strategische advisering, perswoordvoering, budgetverantwoordelijk en aansturing van medewerkers en bureaus. Onder meer communicatiemanager voor een nieuwbouwproject, advisering in diverse duurzame projecten, de ontwikkeling van een virtuele elektriciteitscentrale op internet, veiligheids- en crisiscommunicatie incl. een crisisgame, de organisatie van open dagen, de oplevering van een educatieve DVD en van een nieuwe lijn voor brochures en milieujaarverslagen.

1993 – 2001 Beleidsmedewerker, communicatiemedewerker en -adviseur gemeente Zwolle
Bij de gemeente Zwolle begonnen als beleidsmedewerker. Daarna als communicatiemedewerker bij de afdeling wijkbeheer communicatiebeleid opgebouwd rond het beheer van de openbare ruimte. Per begin ’98 communicatieadviseur bij de bestuursdienst. In een brede portefeuille adviserend aan projectmanagers, directie en bestuur inclusief perswoordvoering. Deelgenomen aan regionale communicatieprojecten, waaronder veiligheids- en crisiscommunicatie en aan de ontwikkeling van de communicatieafdeling. Als werkplekondersteuner op het gebied van automatisering vaak vanuit het team naar voren geschoven op het gebied van automatisering. Zo heb ik de ontwikkeling van het Zwolse intranet in gang gezet.

Tot 1993 en overig: Diverse werkzaamheden
De eerste werkervaring is opgedaan in het bedrijf van mijn ouders, in vakantiebaantjes als rondvaartschipper/-gids en in militaire dienst. In mijn studententijd heb ik skiles gegeven bij een skischool in Oostenrijk. Ik ben niveau ST-3 gediplomeerd schaatstrainer en jurylid langebaan en shorttrack. Als ISU jurylid heb ik meerdere keren bij grote internationale toernooien opgetreden. Als secretaris van een grote schaatstrainingsgroep was ik wegens een bestuursvacature twee jaar waarnemend voorzitter.


Talen
• Nederlands Mondeling en schriftelijk uitstekend (assessment 100%+)
• Engels Mondeling en schriftelijk goed tot zeer goed
• Duits Mondeling en schriftelijk goed tot zeer goed
• Frans Mondeling redelijk, schriftelijk matig
• Fries Kan het goed verstaan, redelijk lezen en minder spreken of schrijven


Competenties

• Analytisch vermogen
• Resultaatgericht
• Snel
• Initiatiefrijk
• Betrouwbaar
• Ambitieus
• Stressbestendig
• Flexibel
• Collegiaal
• Breed georiënteerd


Opleiding

• De brede opleiding HBO milieukunde, gericht op integrale benadering op basis van analyse. Afgestudeerd met instrumentele specialisatie communicatie en de inhoudelijke specialisatie natuur- en landschapsecologie. Diploma in 1991.
• Aanvullend diverse cursussen, trainingen en symposia, onder meer gericht op advisering, interactieve communicatie, social intranet en omgang met de media (enkele certificaten).
• Insight training de valkuilen van hoogbegaafdheid
• KNSB opleiding Schaatstrainer Langebaan niveau 3, Jury I Langebaan en Jury I shorttrack
• Rijbewijs BC, Klein Vaarbewijs I en II, vaarbewijs snelle motorboten NWB.


Overig

Ik hou van een actief leven met mijn gezin, vol met schaatsen, wielrennen en mountainbiken,  kitesurfen, skiën, bergwandelen, varen, waterskiën en dergelijke activiteiten. Ik kan goed omgaan met de computer, maak wel eens een website en heb er enkele in beheer. Ik beheers diverse computerprogramma’s als Word, Excel, PowerPoint, WordPress, Photoshop en Outlook incl. Teams en Planner binnen Office 365. Verder ben ik handig met Windows. Ik weet de weg op internet, ken de mogelijkheden van het medium en ben actief op diverse social media. Verder fotografeer ik graag, ook in opdracht. Het gaat dan vooral om sport-, natuur, en landschapsfotografie.